Selectează o Pagină

PRIMĂRIA COMUNEI TĂTĂRĂȘTII DE JOS

Nr.4043 / 24.11.2022

A N U N Ț

 

În conformitate cu prevederile Ordonanței nr 28/2008, privind Registrul Agricol și al Ordinului nr. 25/1382/37/1642/14.297/746/20/2020, pentru aprobarea Normelor tehnice privind modul de completare al registrului agricol pentru perioada 2020-2024, prin prezenta vă aducem la cunostiita termenele la care persoanele fizice si juridice au obligatia sa declare datele pentru inscrierea in registrul agricol, după cum urmează:

  1. între 5 ianuarie şi ultima zi lucrătoare a lunii februarie, pentru datele anuale privind membrii gospodăriei, terenul aflat în proprietate/folosința, clădirile și mijloacele de transport cu tracțiune animală și mecanică, mașinile, utilajele și instalațiile pentru agricultură și silvicultură, efectivele de animale existente în gospodarie/unitatea cu personalitate juridică la inceputul fiecarui an, precum și modificarile intervenite în cursul anului precedent în efectivele de animale pe care le dețin, ca urmare a vânzării-cumpărării, a produșilor obținuți, a mortii sau sacrificării animalelor ori a altor intrări și ieșiri;
  2. între 1 şi ultima zi lucrătoare a lunii mai, pentru datele privind categoria de folosinţă a terenului, suprafeţele cultivate, numărul pomilor în anul agricol respectiv;

Persoanele fizice şi juridice au obligaţia să declare date, pentru a fi înscrise în registrul agricol, şi în afara termenelor prevăzute la lit. a) şi b), în termen de 30 de zile de la apariţia oricărei modificări.

În cazul în care persoanele fizice sau cele juridice nu fac declaraţiile la termenele prevăzute mai sus, se consideră că nu au intervenit nici-un fel de modificări, fapt pentru care în registrul agricol se reportează din oficiu datele din anul precedent, cu menţiunea «report din oficiu» la rubrica «semnătura declarantului».

Înscrierea în registrul agricol a datelor privind componența gospodăriei/exploatației agricole fără personalitate juridică se face pe baza declarației date pe propria răspundere sau pe bază de documente de capul gospodăriei sau, în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodăriei, care dispune de capacitate deplină de exercițiu.

Înscrierea în registrul agricol a datelor privind clădirile și terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum și a schimbării categoriei de folosință se poate face numai pe bază de documente anexate la declarația făcută sub semnătura capului de gospodărie sau, în lipsa acestuia, a unui membru major al gospodăriei, sub sancțiunea nulității.

Pentru entitățile cu personalitate juridică, datele se înscriu în registrul agricol pe baza declarației dată de reprezentantul legal al unității respective, însoțită de documente care atestă dreptul de proprietate sau folosință.

Conform art.8 din OUG nr.28/2008(r) privind registrul agricol:

(1) Înscrierea datelor în registrul agricol în a cărui rază administrativ-teritorială îşi are domiciliul capul gospodăriei se face pe baza declaraţiei date pe propria răspundere sau pe bază de documente, de capul gospodăriei sau, în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodăriei care dispune de capacitate deplină de exerciţiu. Pentru persoanele juridice datele se înscriu în registrul agricol pe baza declaraţiilor date de reprezentantul legal respectiv, însoţite de documente.

(2) Persoanele care nu au domiciliul în localitate au obligaţia să trimită declaraţia prevăzută la alin. (1) prin poştă, cu confirmare de primire, pe cheltuiala lor, sau vor putea face declaraţii prin procură.

(3) În cazul indiviziunii, oricare dintre coindivizari va putea da declaraţia în condiţiile alin. (1) sau, după caz, ale alin. (2).

Acte necesare pentru declararea/ actualizarea datelor la registru agricol:

  1. Declarația pe proprie răspundere;
  2. Actul de identitate al tuturor membrilor familiei, certificate de naștere pentru copii minori care nu au împlinit varsta de 14 ani;
  3. Extras carte funciară aupra imobilului( casa de locuit și teren aferent), dacă este cazul;
  4. actele doveditoare ale dreptului de proprietate asupra imobilelor ( titlu de proprietate, contract de vânzare-cumpărare, donaţie, certificat moştenitor, sentinţă civilă. În cazul terenurilor aflate în folosinţă, contract de arendare sau alte contracte din care rezultă dreptul de folosinţă.
  5. Date cu privire la numarul de animale detinute, ( adeverinta de la medical veterinar cu nr. de animale detinute pe specii)
  6. Orice alte documente care  pot sta la baza declarării si completarii registrului agricol.

În cazul în care nu există documente, înregistrarea în registrul agricol a datelor privind clădirile și terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum și a schimbării categoriei de folosință se poate face pe baza declarației date sub semnătura capului gospodăriei sau, în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodăriei, sub sancțiunea nulității, astfel:

  1. a) în fața secretarului general al localității;
  2. b) în fața notarului public;
  3. c) la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României.

 

 

SECRETAR GENERAL AL U.A.T. comuna Tătărăștii de Jos,

jur. Vasile-Marian ERIMIA